2 Aralık 2012 Pazar

Geometrik Cisimler Modeli (Proje Ödevi)

Merhaba, bu defa her zamanki yazılarımdan farklı olarak yeğenim için 2. sınıfında yapmış olduğumuz (yani 2 yıl önce) Proje Ödevlerinden birisini anlatmak istedim. Bunun için epeyce uğraştık diyebilirim. Tabi resimler ilk günkü şekli değil. Diğer yeğenim ortasında bulunan küre şeklini çıkartıp top yaptı. O yüzden cisimler içerisinde küre şeklimiz bulunmamakta ama tuttuğumuz yerin ortasında bulunan ipi aşağı doğru(ortadan yukarı doğru çıkan yeşil ipi) sarkıtmıştım.

Nasıl yaptığımıza gelirsek:
  1-Öncelikle internetten ön inceleme yaparak geometrik cirimleri ve açılımlarını buldum. (Önemli olan şey burada açılımı olan şekilleri bulmak.)
  2-Açılımı bulduğum cisimleri önce normal kağıda yazdırdım. (Küre içinse kırtasiyelerde bulunan singer Dünya var, ondan almanız yeterli olur bence. Biz böyle yapmıştık.) 
  3-Şekillerin büyük boyutları için bunları aynı zamanda A3 boyutundaki kağıda sığacak şekilde de büyülttüm. (Bu konuda bir fotokopi makinasından yararlanmanız gerekecektir. Şekiller A4 kağıdına yazdırılıyor ama sadece şekil olan kısmı aldığımızda B5 ya da A5 boyutuna kadar inebiliyor. B5'i A3 boyutuna büyült diyorsun fotokopiyi o kadar. Ya da elle ayarlama yaparak tam A3 e sığacak şekilde daha fazla büyültebilirsiniz.)
  4-Kağıda bastısığım şekillerin açılımlarını mukavvaya çizerek kesip yapıştırıyoruz. (Mukavva sert olduğundan özellikle koni ve silindiri yapıştırmakta zorlabileceğinizden kuruyana kadar bağlantı yerlerinden bir bant ile tutturmanız işinizi kolaylaştıracaktır.)
  5-Bütün şekillerimizi yaptıktan sonra sıra dışlarını kaplamaya gelmişti. Aslında bu konu üzerinde de epeyce bir araştırma yapmıştım ama en sonunda bir blogda mutfak dolapları için bulunan yapışkanlı kağıtlardan görünce bu işimizde çok zor olmadı. Beğendiğimiz desenlerlen kağıt beğendik ve kaplamalarını da yaptık.
  6-Bundan sonrası tamamen sizlerin hayal gücünüze kalmış bir şey.

Süslü ipler ablamın düşüncesiydi. Bağladığımız şekillerin bağcıklarını kurdele şeklinde yapmaksa benim düşüncem. O şeklinde bir şeye asmayı düşünüyordum önce ama ne yazıkki bunu beceremedim. Yaptığım şey bunları taşıyamadı. Onun yerine yukardaki gördüğünüz gibi bir şey tasarlayıp projemizi bitirmiştik.

Hiç yorum yok: