3 Aralık 2009 Perşembe

Aynı Anda Hem Lisans Hemde Yüksek Lisans

YÖK’ten gelen bir yazı ile aynı anda hem Lisans hemde Yüksek Lisans yapılabileceğini öğrendim. Açıkçası konu hakkında biraz daha ayrıntılı bilgim olsa bu fırsatı değerlendirmeye çalışırdım. Bilmiyorum Yüksek Lisansı Uzaktan Eğitim olarak yapılacak şekilde mi söylüyorlar. Uzaktan Eğitimde Eğitimdir tabi ama Yüksek Lisanslarda ücreti fazla olduğundan ben yapamam gibi. Bu konuyu araştırıp aynı zamanda Yüksek Lisans bitirebilsem ne mükemmel olur, hayırlısı bakalım. :) (Mühendis Bey duyurulur :P)

Danıştay 8. Dairesi tarafından verilen bir ara kararda 13.04.2006 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında alınan ve Yükseköğretim Kurumlarımız bünyesinde aynı anda  Lisans ve Lisansüstü Eğitim yapılamayacağı konusundaki karara ilişkin yürütmeyi durdurma kararı alındığından, söz konusu 13.04.2006 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul Kararının iptal edilmesine 12.11.2009 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul Toplantısında karar verilmiş.

3 yorum:

Ömür dedi ki...

Aslında yüksek lisans yapmak 10-15 sene sonra çok faydalı olacak ama ben şu an pek memnun değilim açıkçası, aşırı derecede zor. Hani bitirmem zor görünüyor. Benimkisi yanlış okul ve zor bölüm tercihi. Ama fazla zorlamayacak bir üniversite ve çok fazla bilimsel derslerin olmadığı bi bölüm olursa hiç zorlamaz. Şimdiki aklım olsa deprem mühendisliği yerine yapı işletmesinde yapardım yükseği...

bu arada ücret çok pahalı değil. lisansta ödediğim harç parasından daha az:) ama tabii daha ucuz olabilirdi ve bizim gibi bütçesi kısıtlı insanları zorlamazdı...

Unknown dedi ki...

Çok güzel de nasıl olacakmış peki lisans eğitiminin kaçıncı yılından başlanabiliyor ? Özel şartları hakkında bir bilgi var mı ? (Fatih)

Hâlet-i Ruhiyem dedi ki...

Yüksek Lisans yapabilmek için zaten bir lisans mezunu olmak gerekiyor. Yüksek Lisansa kayıt yaptırdıktan sonra istersen başka bir bölüm daha okuyabilirsin.
Benim anladığım olayın açıklaması bu. Çünkü kimse sizi Lisans mezunu olmadan Yüksek Lisansa almaz.