25 Ekim 2009 Pazar

Sahte Yazılım:Antivirus Pro 2010!

Adının Antivirüs Pro 2010 olduğuna bakmayın. Sahte bir yazılımdır! ki nerden nasıl çıktığını bile çözemedim. Dün buraya yazı eklemek için Windows Xp’den giriş yaparak Windows Live Writer ile yazımı yazma hazırlıkları yaptım. Biraz yazdım, biraz Tv izledim, biraz müziklere bakıp müzik dinledim ama bir ara nasıl oldu anlamadım Antivirüs Pro 2010 adında bir yazılım yüklenmeye başladı. Kullandığım Kaspersky virüs programının deneme sürümü bittikten sonra windows’u çok kullanmadığımdan herhangi bir virüs programı yüklememiştim o yüzden belki faydası olur diye yüklemesine izin verdim.

Yükleme yüklemişti ama açıkçası ben biraz kıl olmuştum. Programı kaldırdım ama ikide bir yine yükleme ekranı geliyordu. Saatte biraz geç olunca bilgisayarı kapatınca düzelir diye kapatıp yattım. Bugün gidip gitmedğini bakmak istediğimde hala aynı şekilde sahte yazılım kendini kurmaya çalışıyordu. İnternette biraz araştırma yapınca programın sahte bir yazılım olduğunu anladım ve kaldırmak için Malwarebytes adresinden free versiyonu download ederek sürücüleri taramadan geçirmek Sahte Yazılımı sistemden kaldırmak için yeterli oldu.

Ben Bu Sayfada yazan çözüm yollarının ilkini uyguladım ve artık adı geçen sahte yazılımla ilgili sorunum kalmadı şuanda.

Çözüm yolu olarak;

Malwarebytes adresinden Download free versiyon yazan yerden programı indirerek kurun. Program kurulduktan sonra programın güncellemesini yapın. Tarayıcı(Scanner) kısmından Gelişmiş Tarama(Perform full scan) seçeneğini tikleyerek Tara(Scan) yazısına tıkladıktan sonra gelen seçeneklerden tüm sürücülere seçerek Taramayı Başlatın(Start Scan).

Tarama bittiğinde Show Results diyince bulduğu zararlıları görebilirsiniz. Tümünü Seç(Remove selected) diyerek biraz bekliyorsunuz.

Daha sonra bilgisayarı yeniden başlatma uyarısı verecektir evet diyerek bilgisayarınızı yeniden başlatarak bilgisayarınız tekrar açıldığında kurmuş olduğumuz Malwarebytes' Anti-Malware isimli programı çalıştırarak Karantina(Quarantine) kısmından Tümünü Sil diyerek işlemimizi solandırmış oluyoruz. Eğer Başlat>Programlar kısmında tıklanınca kısayol uyarısı veren programlar olursa el ile bu kısayolarıda silebilirsiniz.

Hiç yorum yok: