15 Ocak 2009 Perşembe

Pardus


Artık tamamen Linux işletim sistemi olan ve tamamen Türk yapımı olan Pardus'a geçmiş bulunmaktayım. Onca zaman Windows kullanıp her şeyi onda öğrenip şimdi buna geçmek biraz zorlayabilirim ama bunda da kendimi geliştireceğime inanıyorum. Bunda kendimi iyi geliştirebilirsem yapmak istediğim bir çok şeyi de yapabileceğimi düşünmekteyim. :) Umarım düşüncelerimde yanılmam. Bu Pardus benim için ilk değil. Daha öncede Pardus kurulumu yapmıştım ama onu Windows'un D: sürücüsüne kurmuştum ama Pardus ile bilgisayarı başlattığımda İnternet'e giriş yapamıyordum. Bunu kurarken de hiç aklımdan geçmedi değil. Acaba yine giremeyecek miyim ? Ayarlayabilir miyim ? Ya Driver sorunu yaşarsam ne olacak ? Kurduğum onca program boşa mı gidecek ? vb. sorular aklımdan geçmedi değil. Ama bu sefer diğerine göre daha kararlıydım ve kendimi geliştirmiştim. Şimdi bu yazıyı yayınlayabildiğime göre demek ki Driver sorununu aşabilmişim :)
İlk kurulumu yaptım her şey güzel bitti ama birde bilgisayarı baştan başlatıp bakayım nasıl olmuş dediğimde bilgisayar açılışınca 'İşletim sistemi Hatası' diyerek sistem açılmadı ve her şeyi sil baştan yapmak zorunda kaldım. Ama bu sefer ilk kurulumdan farklı olarak ayarlarını standart ayarlarda bıraktım. Sorunsuz bir şekilde kapanıp açıldı bu defasında. :) 19.27'de başladığım kurulum resimde gözüken saat itibari ile bitmiş oldu.
Eski sisteme ait verilerimde gitmiş değil. Hepsini almış olduğum harici harddiskime yedekledim. Şuan için en fazla lazım olanlarda Outlook Express'teki ve Microsof Outlook'taki e-postalarım ve belli başlı birkaç resim ve video dosyası olacaktır. Önceden yedeklediğim dosyaları hiç silmezdim ama bu defa bir kontrolden geçirdikten sonra ilerde lazım olur diye düşündüğüm dosyaların çoğunu hiç düşünmeden sileceğim sanırım. Şu lazım olur bu lazım olur dedikçe bilgisayar çöplüğe dönüyor :)
Son zamanlarda herşeyimi yeniliyorum gibi. Acaba şimdi sıra iş değişikliğine mi geldi ? :)

Hiç yorum yok: