19 Ocak 2009 Pazartesi

Pardus Serüveni!

Pardus Serüveni diye başlık koyup birde yazının en başına Windows hoşgeldin yazan bir resim eklemek pek hayr'a alamet olmasa gerek :) Bu Pardus'u beceremedi gitti tekrar Windows kurdu diye düşünenler yanlış düşünüyorlar :) Beceremediğimden değil ama sebebini bilmediğim bir nedenden dolayı akşam bilgisayarı açmak istediğimde bilgisayar açılmadı ve Error 2 Hatası diye bir ekranla karşı karşıya kaldım ve Pardus açılmaya deva etmedi. Bilmiyorum neden oldu.

Dün Pardus 2008.1'den 2008.2 ye günceleştirme yapmıştım. Güncelleştirmeleri yaparkende Pardus'u Güncel Tutun yazısında yazılanları aynen uyguladım ve bir sorun olmadan güncelleştirme yapıldı. Bilgisayarı birkaç defa kapatıp açmıştım hatta bugün gündüzde açmıştım, bir sorun olmadan yapacaklarımı yapabiliyordum. Ama akşam tekrar açmak istediğimde izin vermedi nedense. Acaba nerede yanlış yaptım :) Neyse sonuç olarak bilgisayar açılmayınca yeni bir sistem kurmam gerekti. Bende bu sefer ilk olarak xp kurma kararı verdim. Harddiskimi 2'ye böldüm ve birisine xp diğerinede daha sonra Pardus kuracağım :) Ayda 2 gb kotayı dolduramayan ben bu ay Pardus öğreneceğim diye daha şimdiden 4gb aylık kotayı doldurduk :) Birde windows'un güncelleştirmeleri olacak şimdi. Bu ay zarara girdiğimiz kesin :)

Pardus kurulumunda Driver sorunu filan olmadığını söylemiştim. Bunda da pek yaşadığım söylenemez ama bu defa zorlandım :) Hızlı olması açısından ve gereksiz Driver'ları yüklemesin diye bilgisayarın kendi İmage Cd'sinden değilde normal xp cd'si ile kurulumu yaptım. Bana lazım olan Ekran kartı, Ethernet kartı ve Ses kartı idi. İlk kurulumda hemen ekran kartını düzenleyebiliyorsun, ethernet kartını kendisi otomatik olarak tanıdı, ses kartınıda kendisi tanıdı ama hoparlör çalışmadı ne yazıkki. Onu yapmak için epeyce uğraştım açıkçası en sonunda da bütün driver sürücülerini tek tek kurmaya başladım ve ses çalıştıktan sonrakileri bıraktım daha kurmadım. çünkü bana lazım değil ve gereksiz yere yüklenmiş olacaklardı.

Hiç yorum yok: