24 Ekim 2009 Cumartesi

Havadan Sudan

Sema Hanımın dediği gibi Başlık Bulmak Ne Zor İş, yazı yazmasıda o kadar kolay değil hani :)
Buraya geleli 20. günün içindeyim. Yıllardır hasta olmamışken ilk hastalığımızı geçirmiş olduk. İstanbul’dan ilişkimi kestiken sonra 15 günlük mehil iznimi kullanmadan hemen iş başı yaptık. Yaptık ama ne yaptık! Ortada oda yok, masa yok, bina yok :) Bir odada üç kişi bir masanın başında halâdır idare ediyoruz. Açıkçası iki bayanın arasında tek olunca kendimi rahatsız hissediyorum. Ama sözünde iyi insanlar?
İlk izlenimlerime göre ... çoğu kendilerini biz nasıl istersek o olur statüsünde görüyor ki bana dahaca rast gelmedi ve inşallahta gelmez. ... çalışıyorsun diye nolmuş! Senin gördüğünün kaç katını gördük be! diyesim geliyor. Kendi aralarında konuşmalarında rastlayınca içimden sayıyorum zaten :) Geçen sene yatırdığım fazla harç parasını da almayı planlıyorum ama bakalım nasıl karşılayacaklar..
Derslerde artık Dalıp Gitmek olmuyor. Sena hanımın son buluşunu denemedim ama yanımda ıslak mendil bulundurduğumdan gerekirse deneyeceğim ilk çözüm yolu olacak.
Allah razı olsun, nazarlarsan saklasın çok iyi bir Dekan Yardımcımız var. Bazı günler dersim saat 3’te başladığından hocam erken çıkabilir miyim dedim; tabi tabi erken çık derslerinden geri kalma diyerek anlayışla karşıladı sağolsun. Aslında Lisans mezunu olsaydık yüksek lisansı filanda yapmamızı sağlardı. Şimdiden onun temellerini atıyor gibi. Okumak şart!
Arkadaş olduk, abi olduk, hoca olduk, kanki olduk, olduk da olduk.. :) İlk günlerde işten çıkıp takım elbise ile okula girince çocuklar beni hoca zannettiklerinden hemen hurra sınıfa doluşuyorlardı, 3-4 gün bu böyle devam etti :) Çok komiğime gitmişti açıkçası :) Nereye girsem herkes önce hocam diye hitap ediyor :) Dersler iyi gidiyor ama bakalım 7 Kasımda sınavlar başlıyor o zaman belli olacak nasıl olduğu. Kitap paralarıda el yakıyor. Hocalar hem anlattıklarımdan hemde kitaptan sorumlusunuz, kitap alıp almamakta serbestsiniz ama ben sorularımı bu kitaptan soracağım! diyor..
Gece yarısı eve yürüyerek çıkmak çok zor geliyor ve bu yüzden ehliyet kursuna yazılmaya karar verdim. (Ama Porsche alamam gibi onuda ileride telafi ederim inşallah)  Dahaca yazılmadık, zannedersem önümüzdeki hafta evraklarımı tamamlayıp kayıt yaptıracağım. Ama şu sorun var fiyat konusu! Tek kurs olduğundan fiyatlar kişiye göre değişiyor :) Üniversiden öğrenci yazılmış 500 demişler, iş yerinden yazılmışlar 400’e anlaşmışlar, bugün babamla konuşurken amcamın oğlu yazılmış 350’ye anlaşmışlar bana da 475 ama 450 yaparız hocam dediler :) Öyle ya da böyle fiyatta bir şekilde anlaşıp yazılmak gerek yoksa, kışın yağmurda, karda gece gece o kadar yolu yürümek çok zor olacak gibi! :(
Güne(hani kadınların altın günü filan olur her hafta/ay bir kişide altınlar toplanırya işte öyle) yazıldım :) Aylık 250 lira vereceğim zannedersem 8 kişi var ve en son bana gelecekmiş :)
Daha odama yeni yeni kurulmaya başladım, yakın zamanda kutularımı da boşaltıp İstanbul’dayken yapmış olduğum ilk Ebru’mun fotoğrafımı ekleyeceğim. Aklıma gelenler böyle.. (:
Özledim..

5 yorum:

Ömür dedi ki...

Öncelikle yazı çok güzel ve içten olmuş bunu belirtmek isterim :)

Ehliyet kurslar hep öyle. Geçenlerde bir ilan gözüme çarptı 300 TL yazıyordu. İyi pazarlık yapman lazım :)

İstanbul özlemin umarım yakında biter. Bu arada İstanbul'u yeni öğrenmeye başlayan biri olarak yeni blog açtım: http://istanbuldaogrendiklerim.blogspot.com
Bora Bilgin'in "hastalardan öğrendiklerim" isimli bloğu bunu açmamda ufkumu genişleten bir etken oldu :)

böcük dedi ki...

sena sema benzer isimler olsada ben sema :D ama yok senayı da kabul edebilirim farketmez:p

Sanırım bu yazı, bilog yazarının kendine dair okuduğum en çok bilgi verici yazısıydı :)

7 Kasım'a az zaman kaldı sınavlarda Allah kolaylık versin.

Ve bence az ısrar ile o ehliyet kursu 200'e tamamdır :Pp

Hâlet-i Ruhiyem dedi ki...

Böyle övgüler filan, birazdan havalara girerim :P

Ömür Bey, İstanbul'a geldiğimde kimseye randevu vermeyin ona göre :P

Sema Hanım, imlâ hatasından dolayı özür dileriz, arada böyle unutkanlıklar ve karıştırmalar oluyor işte. :)

Elif dedi ki...

Bende yazilmak istiyorum ehliyete. Ama tam cesaretimi toplayamadim daha.

Ayrica da herseyin yolunda gitmesi guzel (:

Ömür dedi ki...

Tamam bekleriz, siz yeter ki gelin :)