23 Ocak 2013 Çarşamba

Maket Ev Yapımı



Daha önce Geometrik Cisimler Modeli proje ödevimimizden bahsetmiştim. Bu defa bir yıl önce yepenim 3. sınıfta iken yapmış olduğumuz Maket Evimizi paylaştım. Yapmadan önce internette tabi biraz araştırma yaptım kim ne yapmış diye. Ama sonuçta tam olmasa bile kendi hayalimdeki evi yapmaya çalıştım. Dubleks görünümlü yapmaya çalıştım. Dubleks kata da teras görünümü verdik. Küçük birde çatı katı girişi var. Çok ahım şahım bir şey olmamış olabilir ama ben beğendim evimizi.. :) Aslında yapabilecekleriniz tamamen sizin hayal gücünüze bağlı..
Kullandığımız Malzemeler:
  1-) Bütün binayı normal mukavva ile yaptık.
  2-) Balkon yapımında tahta çay karıştırma kaşıklarından ve çinliler mi koreliler mi ne makarna yerken kullandıkları çubuklardan yararlandık.
  3-) Dış cephe kaplamaları için oluklu mukavva kullandık.
  4-) Çatının, kapıların(garaj kapısı dahil) ve panjuru olan pencerelerin sağlam olması için ek yapmak yerine kesim yaparken katlanacak yerleri iz yaparak açılıp kapanmalarını sağladık. Bu şekilde daha sağlam oluyorlar. Sadece birinci katın kapı girişinin üstündeki çatıyı ek yaptık.
  5-) Kapı kolu için harita çivisi kullandık.
Elinizde bunlar olduktan sonra nasıl yapacağınızı fotoğraflardan çıkartabilirsiniz diye düşünüyorum. Ben çatı katına giriş için merdiven bile yapacaktım ama çok yüksek olduğu için elimdeki malzemeler yetişmedi. Önce ne yapacağınıza nasıl bir şey istediğinizi aklınızdan geçirin ve bir karalama kağıdına çizin ondan sonra kesin ve yapıştırma işlemini başlayın. Ayrıca bazı zor yapıştırma alanları için japon japıştırıcısı kullanmanız gerekebilir.

3 yorum:

dilekçe işler dedi ki...

evden çok, villaya benzemiş, ellerine sağlık çok güzel olmuş, ilerde inşallah öyle güzel bir villaya da sahip olursunuz.

böcük dedi ki...

evden ziyade apartman olmuş bu :) birde her evde performans ödevlerini aile bireyleri yapıyor sanırım, eğitim sistemimiz ne güzel

Hâlet-i Ruhiyem dedi ki...

İnşallah sahip olabiliriz dilekçe işler. Güzel "dilek"lerin için teşekkür ederim.

böcük, malesef aynen dediğin gibi. Bu performansların çoğu öğrenci tarafından değil de büyükler tarafından yapılıyor.. Bilgiğim kadarıyla maksat çocukların aileleri ile daha çok vakit geçirçesi için ama tam verilmek istenen verilemiyor diye düşünüyorum. Ben genelde el becerilerinde yardım ediyorum ama araştırmalarında dokunmam.
Bana göre asıl olması gerekense; öğretmenin malzemeleri söylemesi ve öğrencilerin o malzemeleri sınıfa götürerek çalışmalarını sınıfta yapmaları. Bu şekilde hem yetenekleri gelişir, hem de kim gerçeknten kendisi emek vererek yapmış belli olur..