29 Ocak 2013 Salı

Ruhu Şarj Etmek

Artık Genç Beyin dergisinin 117. sayfasındaki uygulama konusunu uygulamaya, kendi çapımda gerçekleştirmeye çalışıyorum ve herkese de tavsiye ederim. Bu akşamda bir tanesine gidecektim ama benden kaynaklanmayan nedenlerden dolayı aksatmak zorunda kaldım. Daha önce Senai DEMİRCİ’nin ESMA GÜNLÜĞÜ sohbetlerine katılmıştım. Aslında hocamız devam etseydi katıldığım çok seminer olmuş olacaktı ama ben İstanbul’dan gittikten sonra hocamızda zannedersem Ümraniye’deki sohbetlerini sonlandırdı. 2010’dan beri de hiç rastlamadım desem yeridir. Giriş kısmından sonra sadede gelecek olursam;
Uygulama Konusu: Bilmiyorsanız bilenlere sorarak seçkin bir şahsiyeti haftada 1 saat dinleyip ruhunuzu şarj edin!
1. Sohbet ve notlarım: Metmed Fatih ÇITLAK - HİKMET SÖYLEŞİLERİ
*Deniz suya doymadığı gibi ilim adamı da ilme doymazmış.
*Neyi unutursan unut ama bir şeyi unutma: Sen bu dünyada tahsil etmen gereken şeyi unutma.
*Bir şeye çalışmaya başlamadan önce 3 İhlas, 1 Fatiha oku.
*Bulunduğun durumdan şikayet edip o ahvalin değişmesini isteme.
*İnansak halimiz değişir: Allah'tan bizi affetmesini, tertemiz yapmasını, melek olarak çıkarmasını isteriz ancak kapıdan çıkarken inanmadığın için olmaz.
*Allah'ın silmesi o günaha şahit olan herkesten siler.(Günahı affetmesi)
*Takdir, Kader, Miktar, Kadir, Kudret
Esktra: Edebi'd-Dünya ve'd-Din - Ali Yakup Hoca, Ahmet Tevfik İleri
2. Seminer ve notlarım: Genç Beyin - İÇ HUZURA ulaşma sanatı
*miş gibi yaşamak hayatımıza girdi.
*Saf niyet samimiyetle sağlanır. Allah'a ve kendisine vicdanına içine karşı samimi olması.
*Huzursuz ettiğimiz için huzursuzuz.
*Mehmet Zahid Kotku Hazretleri:Bir kişinin 1 günde 20 kişiye selam vermesi o gün selametli olmasını sağlar.
*Kişinin niyeti amelinden hayırlıdır.
1)İlmi birikimi seviyesi arttıkça iç huzur artar. (Aklı ve Kalbi doyuran ilim) (İlmi öğrenmek için bir bedel var.) Her gün kitap okuyan araştıran bir kişinin huzursuz olması imkansız. (Her gün Aklı ve Kalbi doyuran 20'şer dakika kitap oku(20dk akıl,20dk kalp). Dinlenmek. 15 günde bir gezmek.)
2)Dua etmek iç huzuru sağlar. Duanız olmasa ne ehemmiyetiniz var. (80 yaşında köleler azat ediliyormuş, bende 80 yaşındayım sende beni azat et.) 3)Ahirete yatırım yoksa iç huzursuzluğu olur. (Bizim ahirette bir evimiz var, eşyalarımızı oraya gönderiyoruz. Bizde burayı döşemek istiyoruz ama ev sahibi bizi burada bırakmıyor ki)
*Bir yıldır kullanmadığın eşyaları dağıt. Yenisi gelir. Dağıtmıyorsun ki yenisi gelsin.
*Donanımsız beklentiler.
*Çözüme odaklanmamak. (Probleme takılıp kalmak.) En değerli insan, çözüm yeteneği gelişmiş insandır.
1)Küçük şeylerle mutlu olmak. (Her haline şükret.) Bunlarla mutlu olmasını bilmediğimiz için iç huzurumuz yok.
2)Bardağın dolu tarafını görmek. Mühim olan boş bardağı dolu görmelisin. (Olumsuz yerde huzuru bulmak.)
*Gizli(sinsi) problemler.
*Sonuç fotoğrafını görmemek.(Eğitim lazım) Tenkit için en uygun yer aynanın karşısıdır.
*Öncelik sıralaması yapmamak. Öncelik sıralaması yap. Her şey zamanında güzeldir.
*Annenin kalitesi ailenin kalitesidir.

*En önemli huzursuzluk kaynağı kararsızlıktır. Vermeniz gereken ama veremediğiniz 5 kararı tespit edin ve karar verin. Olumlu da olsa olumsuz da olsa.
*(Allah bize sizden hayırlısını, size de bizden hayırlısını nasip etsin.)
*Empati kurabilmek. Bencil olmamak.
*Keser, Testere, Rende.
*Bıçağı bilememek yani kendini yenilememek/geliştirmemek
*Hedefleri ertelemek bir engeldir.
1)Mübalağadan kaçın. (Tebrik ve takdirde mübalağa yap.) İyi düşünmek mümkünken kötü düşünüyorsan mübalağacısın.
2)Motive/Teşvik eden birisi olarak anılmak.
3)Kıymet Bilir(Kadir Şinas) olarak tanınmak.
4)Allah'a ve vicdanımıza karşı içimiz rahat mı?
5)Kul hakkından uzak durmak, varsa helalleşmek.

Acil Eylem Planı:(Donanım+Hoşgörü+Empati+Başarı ve Huzurun Hakkını Vermek)
1)Zevk alacağınız bir işle meşgul olun. (Hocalık yapıp 5bin TL alan bir kişinin bin TL alarak hat sanatı ile uğraşıp, bozdura bozdura bunu bitirememesi)
2)Kalabalık değil kaliteli dostlarınız olsun.(Senden daha akıllı senden daha gönül adamı)
3)Şans diye bir şey yok, liyakat ve lütuf vardır. (Hayatından şans ve tesadüf kelimelerini çıkar.)
4)Çok konuşan değil, çok dinleyen biri olarak bilin. (Çevrenizde)
5)Her gün bir sadaka verin (Âmâ ve dul kadınlar)
6)Faydalı birer kitaptan her gün 20 dk aklı ve kalbi doyuran birşeyler okuyun. (Okumamışsan kaza et) 7)Mahallenizdeki gerçek bir fakirin gözeticisi ve kollayıcısı olun.
8)Herkesten ayıran, hayranlık uyandıran bir özellik edinin.
9)Gaflet ve sefahet ortamında bulunma.
10)Tevekkül edin. (Elinden gelenin en iyisini yaptıktan sonra kısmetine razı olmak.)

*Elinden geleni beklenen olumlu sonuca ulaşmak için yapmak.
Tabi buradaki notlar kendim için tutmuş olduğum notlar. Bunu herkesin baştan sona okuyacağını çok zannetmiyorum ama okuyanların dikkatini çekmek istediğim kısımları koyu ve renkli olarak belirttim. Bunların hepsini yapabilsem süpper bir insan olurdum değil mi? (:

1 yorum:

dilekçe işler dedi ki...

Başta şöyle bir üstten okumayı düşünmüştüm, yalan yok, sonra başından başlayınca sonuna kadar okudum.
En beğendiğim not, kırmızı 2'nin 6'sı
*Mehmet Zahid Kotku Hazretleri:Bir kişinin 1 günde 20 kişiye selam vemersi o gün selametli olmasını sağlar. (Şimdi ise insanlar selam vermeye korkuyor.) (Gözlerinin içine bakıyorum genede selam vermekten kaçınıyorlar, niye ki)
Kırmızı ikinin üçü; ben şansa inanıyorum,
Şimdilik bu kadar