26 Mayıs 2009 Salı

İşletim Sistemleri!

Bilgisayarıma sürekli kullanabileceğim bir işletim sistemi bulabilmiş değilim. Hangisini kullanacağımda bir türlü karar veremedim. Kısa bir Pardus Serüvenim oldu ama istemeden dönüş yapmak zorunda kaldım. Windows’u tekrar kurdum. Bir süre sonra Ubuntu CD’si ücretsiz olarak adresime geldiğinden bunun üzerine bende Ubuntu kurdum. Biraz zorlansam da sonuçta kurmuştum ama internete bağlanamadım. Bir türlü onu ayarlayamadım. Sonrasında bir ara bilgisayarı kapatıp açtığımda sistem açılmadı ve bende bunun üzerine tekrar xp’ye geçiş yapmak zorunda kaldım. İyi güzeldi ama bir zaman sonra sistem yine yavaşlamaya başladı. Bu sefer Windows Vista kurdum. Görsellik açısından çok güzel, cezbedici ama benim sistem özelliklerim bu işletim sistemi için çok düşük. Bu yüzden bir süre sonra çok fazla tıkanmalar yaşıyorum. Temmuz ayında Pardus 2009’un çıkarılması planlanıyor ve birçok yeni özelliğiyle yeni sürüm şimdiden methediliyor. Vista’nın sistemi böyle sömürmesine izin vermeyip yakında zannedersem tekrar xp kurulumu yapacağım :) Pardus 2009 çıkınca da tekrar onu yüklemeyi düşünüyorum. Keşke Linux ortamında Windows tabanlı programları da çalıştırabilseydik. O zaman zannedersem hep Linux kullanırdım :)

1 yorum:

Ömür dedi ki...

ocak 2010'da sanıyorum microsoft yeni işletim sistemini piyasaya sürecekmiş. 2009 aralık da olabilir tam emin değilim. pc alacaklar bence 2010'u beklemeli...