2 Mayıs 2009 Cumartesi

‘NEY’im

Görüntü0067

İlk ‘ney’im :) Nasıl oldu filan bilmiyorum ama bir heves ney tutkusu başladı bende. Web sayfalarından fiyatları konusunda olsun, seçim yapma konusunda olsun biraz bir araştırma yaptım sayılır. Almayı biraz daha ertelerdim gibi ama salı gecesi rüyama bile girdi :) Daha ses bile çıkarmasını bilmiyordum ama rüyamda gitmişim ney alacağım, alıyorum bir tane üflüyorum ses çıkıyor, bunun sesi güzel değil başka verir misin filan diyorum :) Öyle olunca bende çarşamba günü gidip ilk ney’imi aldım :)

Çarşamba ve Perşembe 5-10 dakika ancak elime almışımdır ses çıkarma denemesi yapmak için ama ses filan çıkartamadık. Web üzerindeki yorumlarda günde 2 saat çalışmak gerek filan yazıyordu :( Böyle olunca uzunca bir süre ses çıkartamam diye düşünürken, Cuma günü tatil olunca Neyzen Zeki Sözen hocamızın web sayfasındaki derslerden 1. derste yazdıklarını uygulayınca üfler üflemez ses çıkarmaya başladım :) Hiç bilgim ve dha önce bir tecrübem olmamasına rağmen dediklerini uygulayınca ses çıkartılabiliyor. Kendisine burdan çok teşekkür ediyorum ve bilmeyenlerinde buraya göz atmalarını tavsiye ediyorum. Daha 4 yaşındaki yeğenimin ağzına doğru şekilde yerleştirip üflemesini söylediğimde bile ses çıkartabiliyor. Yeterki denilenler doğru yapılsın :)

Ney’i nerden aldığıma gelince neyistanbul web sayfasından adreslerini alabilir ve krokilerinden rahatça ulaşabilirsiniz. İş Bankasının hemen yanında bir şarküteri var onun hemen yanında içeri geren bir kapı var, kapının yanlarında ney’leri görebilirsiniz :) Ben göredim ama şarküteridekilere sorduğumda içeri kadar beni götürerek gösterdiler, sağolsunlar çok sıcakkanlıydılar :)

Son olarakta fotoğraf üzerinde bir düzenleme yapacaktım ama ordaki oyuncaklar bana bir ney’i anımsattığı için hiç düzenleme yapmadan olduğu gibi ekledim :)

3 yorum:

Elif dedi ki...

Gozume cok tatli geldi... Bak benimde alasim geldi :(

Hâlet-i Ruhiyem dedi ki...

Yaa çok güzel bir şey aslında :) Helede çalınca dahada heves ediyor insan :) Ama biraz nefes lâzım :( Şu diyaframdan nefes alıp vermesini bir güzelce becerebilsem daha güzel olur, birde tabi notaları bilmek lâzım :)
Bugün kursa gittim, üflüyorum ses çıkmaz, aldı beni bir telaş :) Ses çıkartabilince de çok hoş bir duygu oluyor :)
Yani öle işte yani.. :)
Birde son olarak http://www.neyyapim.com Gökhan ÖZKÖK hoca eğer adresi daha ayrıntılı verseydi, en azından bir kroki filan olsaydı büyük bir ihtimal ney'imi ordan alırdım diye düşünüyorum :) Hatta bugünkü tecrübemden sonra belki de Kız Ney ile değilde daha kısa olan bir ney ile başlayabilirdim daha sağlam öğrenebilmek için :) Böle işte..

Elif dedi ki...

Hadi bakalim o zaman sana iyi uflemeler :)