21 Şubat 2015 Cumartesi

Blog Yazılarında PHP Kodları Kullanabilmek

Geçtiğimiz günlerde yayımladığım İnternet Programcılığı-2 Ders Notu-1 yazımda php kodlarını bir türlü yazı içerinde kullanamadım. küçüktür ve büyüktür işaretlerini yazıyı yazarken yazıyorum ama yayımladığımda bu işaretler kayboluyordu. Google da epeyce bir aradım blogspot yazı içinde php kodu kullanmak, blogger php kodu kullanmak, blogda php kodu nasıl kullanır vs. bir çok kelime ile aradım ancak hep normal html kodlarını anlatmışlardı. Sitelerin kaynak kodlarını inceledim yine olmadı. Bir türlü istediğim şekli bulamadım. En son dün akşam php kodları renklendirme diye arattığımda istediğim şeyi buldum ama onda da
bir çok site açıklayıcı bilgi vermemiş ve kodları eski ya da eksik olduğundan çalışmamıştı. En son dataservis.org adresi sayesinde olayın mantığını daha iyi çözdüm ve kaynak kodları hizmeti sunan Alex Gorbatchev in kendi sayfasındaki linklerden faydalanarak bu adresteki yazıdan (tam olarak eklenti değil ama) eklentinin kopyalama özelliği ile kopyalarak gerekli kodları şablonuma ekledim ve artık kullanabiliyorum. Benim gibi kullanmak isteyipte kullanamayanlar için bu bilgileri paylaşmak istedim.
Eğer verdiğim linkleri kullanarak halledemeyenler olursa, olmayan yerler hakkında bilgi vererek yorum bırakırlarsa yarımcı olmaya çalışırım.

Hiç yorum yok: