12 Şubat 2015 Perşembe

Hitit Üniv Önlisans-Lisans Yönetmelik Değişikliği

Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Yönetmeliği'nde 12.02.2015 tarihli 29265 sayılı Resmi Gazetedeki yönetmelikleriyle değişiklik yapmıştır. Bu değişiklikle 27. maddenin 3. fıkrası değiştirilerek öğrenciler lehine olan bir düzenleme yapılmış. Daha önce DC ve altı notu olan dersler tamamen başarısız sayılırken 2014-2015 eğitim-öğretim yılı başından itibaren yürürlüğe koyulan düzenleme ile DD ve altı notları başarısız saymışlar ve DC notlarının başarılı olması için öğrencinin yarıyıl/yıl not ortalamasına  bakılarak karar verileceğini belirtir bir düzenleme yapmışlardır.


Değişiklik yapılan yönetmelik metni:

Bu doküman http://halet-iruhiyem.blogspot.com adresi tarafından değişiklikleri yorumlamak için hazırlanmıştır. Üniversitenin kendisiyle hiçbir bağlantısı bulunmamaktadır.

HİTİT ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
MADDE 27 –



(3) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Öğrenci, (DC) ve altında harf notu almış olduğu derslerden başarısız kabul edilir.
MADDE 1 – 25/8/2014 tarihli ve 29099 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 27 nci maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(3) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Öğrenci, (DD) ve altında harf notu almış olduğu derslerden başarısız kabul edilir. Bir dersten (DC) alan öğrencinin o dersten geçip geçmediğini belirlemek için ilgili yarıyıldaki/yıldaki ağırlıklı not ortalamasına (YANO) bakılır. YANO’su 2,00 ve üzerinde olan öğrenci, o yarıyıl/yıl (DC) notu aldığı derslerden de başarılı sayılır. Yarıyıl/yıl sonu sınavından öğrencinin aldığı (DC) notlarının başarılı sayılıp sayılmamasına, bütünleme sınavından aldığı notlardan sonraki YANO’suna bakılarak karar verilir. YANO’su 2,00 altında olan öğrencinin, o yarıyıl/yıl aldığı (DC) harf notları (DC-) olarak not döküm belgesine işlenir ve öğrenci bu derslerden başarısız kabul edilir.

MADDE 2 – Bu Yönetmelik 2014-2015 Eğitim Öğretim yılı başından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3 – Bu Yönetmelik hükümlerini Hitit Üniversitesi Rektörü yürütür.





Hiç yorum yok: