22 Şubat 2015 Pazar

İstanbul Üniv. Yabancı Dil Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmelik Değişikliği

22.02.2015 tarihli Resmi Gazetede İstanbul Üniversitesi Yabancı Dil Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde değişiklik yapılmıştır. Bu değişiklikle zorunlu hazırlık sınıfı olan programlarla ilgili 2547 sayılı Kanun'da yapılan son değişikliklere uygun düzenlemeler yapılmış gözüküyor.

Değişikliğin yayımlandığı Resmi Gazete sayfasına ulaşmak için;
––  İstanbul Üniversitesi Yabancı Dil Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

Bu doküman http://halet-iruhiyem.blogspot.com adresi tarafından değişiklikleri yorumlamak için hazırlanmıştır. Üniversitenin kendisiyle hiçbir bağlantısı bulunmamaktadır.

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİL EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
ESKİ
YENİ
Zorunlu hazırlık sınıfında başarısızlık
MADDE 6 – (1)

(2) Yabancı dille verilen lisans programına kayıt yaptıran öğrenci, bu Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin ikinci fıkrasının (b) bendinde belirtilen sınavlarda başarısız olması durumunda; talebi üzerine, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından, başka bir üniversitede veya İstanbul Üniversitesinde öğretim dili Türkçe olan eşdeğer bir programa, eşdeğer programın bulunmaması durumunda, yakın programlardan birine yerleştirilir. Ancak bunun için, öğrencinin Üniversiteye kayıt yaptırdığı yıl aldığı giriş puanının, yerleştirileceği programa kayıt yaptırmak için aranan taban puanından düşük olmaması gerekir.
MADDE 1 – 22/11/2012 tarihli ve 28475 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İstanbul Üniversitesi Yabancı Dil Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 6 ncı maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Öğretim dili tamamen Türkçe olan programlarda mesleki yabancı dil dersleri dışında zorunlu yabancı dil hazırlık sınıfı açılamaz; ancak Üniversite Senato kararı ve Yükseköğretim Kurulunun onayı ile isteğe bağlı olarak yabancı dil hazırlık sınıfı eğitimi verilebilir; bu hazırlık sınıfında başarılı olamayan öğrencilerin ilişikleri kesilmez ve eğitimlerine devam ederler. Öğretim dili tamamen veya kısmen yabancı dil olan programların hazırlık sınıfını iki yıl içinde başarı ile tamamlayamayan öğrencilerin programdan ilişiği kesilir. Öğretim dili tamamen veya kısmen yabancı dil olan programların hazırlık sınıfından ilişiği kesilen öğrenciler kendi yükseköğretim kurumlarında öğretim dili Türkçe olan eşdeğer bir programa kayıt yaptırabilirler. Ayrıca bu öğrenciler, kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumunda eşdeğer program bulunmaması hâlinde talep etmeleri durumunda Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından bir defaya mahsus olmak üzere kayıt yaptırdıkları yıl itibarıyla, öğrencinin üniversiteye giriş puanının, yerleştirileceği programa kayıt yaptırmak için aranan taban puanından düşük olmaması şartıyla öğretim dili Türkçe olan programlardan birine merkezî olarak yerleştirilebilirler.

MADDE 2 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3 – Bu Yönetmelik hükümlerini İstanbul Üniversitesi Rektörü yürütür.

Hiç yorum yok: