10 Şubat 2015 Salı

Özet

Hi!.. Başlıkta özet yazdık ama yazacaklarım ne kadar özet olacak okuyanlar karar versin artık. 

Blogumuzu boşlayalı epeyce uzun bir zaman olmuş ama bu boşlamanın karşılığını da aldık sayılır. Bu dönemde (bilgisayar programcılığı ve kamu yönetimindeki) derslerime ve proje ödevlerime ağırlık verdiğimden yazı yazmakla çok uğraş(a)madım. Arada sırada girenler olmuşsa uzun bir süre sitenin arka plan resminin gözükmemesi gibi bir sorun vardı. Siteyi kötü gösteriyordu. Onunla bile ilgilenememiştim.Onun nedeni de güvendiğimiz dağlara kar yağmasından. Bir zamanların en sağlam ücretsiz (resim upload) sitesi  imageshack.us artık kendisini ücretli siteye dönüştürdü ve temamın arka planının yüklü olduğu linkleri de silince temam bozuldu. Bugün yaparım, yarın yaparım derken blogger’in hazır temalarından bir tane seçip tema değişikliğine gittik. Yayına başladıktan sonra ilk tema değişikliğim oldu. Belki ilerleyen zamanda biraz daha geliştirmeler yapabilirim ama şimdilik bununla devam edecek gibi gözüküyorum.


Şimdi gösterişçi diyenler filan olacak ama çalışmamın karşılıkları da aşağıdaki gibi. Geçen seneki Ben ve Her Zamanki Ben başlıklı yazımda açık öğretimin Allah’la benim aramda olduğunu söylemiştim ama bu defa açık öğretim durumumu da ekliyorum. Ama burda bitecek mi? Tabi ki hayır! Ruhu Şarj Etmek başlıklı yazımda 2)Kalabalık değil kaliteli dostlarınız olsun.(Senden daha akıllı senden daha gönül adamı) şeklinde bir notum vardı. İşte benim kalabalık bir arkadaş çevrem yok belki ama benden daha akıllılar, o yüzden şanslı olduğumu düşünüyorum. Bende onları örnek alıp peşlerinden gitmeyi planlıyorum. (:

Bilgisayar Programcılığı Durumum:
Dönem Adı Aldığı Ders Sayısı Dönem Ortalaması Genel Not Ortalaması
2013-2014 Güz Dönemi 7 3,75 3,75
2013-2014 Bahar Dönemi 7 3,89 3,82
2014-2015 Güz Dönemi 8 4,00 3,91
2014-2015 Bahar Dönemi 8 -- --

Kamu Yönetimi Durumum:
Öğretim Yılı Dönem Dönem Not Ort. Genel Not Ort. Durum
2012 1 1,700 1,700 Uyarı
2012 2 1,910 1,810 Tekrar
2013 1 1,460 1,760 Tekrar
2013 2 1,460 1,710 Tekrar
2014 1 3,260 2,300 Başarılı
İşte bu çıtayı aşağı düşürmemek için bahar yarıyılında her şeyi daha da sıkı tutmaya çalışacağım.

Bilgisayar Programcılığı derslerim sırasında geçtiğimiz dönem gerçekleştirmiş olduğum iki projeden biraz bahsedecek olursam.
1. olarak;
Türkiye Yükseköğretim Kurumları Bilgi Portalı(TRYÖK) adını verdiğim bir sayfa kodladım. Askere gitmemiş olsaydım bir host ve domain alarak bunu ayrı sayfada yayına sokacaktım ama bunu şimdilik askıya aldım. Onun yerine bu projede gerçekleştirmek istediklerimi bu blogumda paylaşarak gerçekleştirmeye çalışacağım.
İçerik olarak artık kişisel blog sayfasından ziyade üniversite öğrenci işleri ve personel işleri konusunda bilgi paylaşımı yapacağım ve bilgisayar programcılığı ile ilgili bilgilerde paylaşarak devam edeceğim gibi gözüküyor. Hatta bunu ayrı yönetmek için bloggerden farklı alan adları da almıştım ama tek siteden içerik girmek gelen ziyaretçi sayımı artırır diye düşünüyorum o yüzden sanki burdan devam edeceğim gibi.

 2. olarak;
Evrak Kayıt ve Takip Sistemi yaptım. İstanbul'da kullandığımız Evrak Kayıt programı mantığı ile kodlamaya çalıştım. Tasarımını da ona benzetmeye çalıştım ama php ile FileMaker programı kadar gelişmiş bir tasarım ve kodlama yapamıyorsun malesef.
Tam aklımdan geçen gibi olmadı, eksik yönleri de var tabi. Hatta bazı kurumların evrak kayıt işlemiyle de uyuşmuyor olabilir ama benim kodlamam en doğu evraklama ve takip sistemi olduğunu düşündüğüm İstanbul'da Fatih Beyden öğrendiğim sistemdir ve kodlamamızın temelini bu oluşturuyor.
Evrak kayda girer ve aynı kayıt numarasından çıkış yaparsın. Bu sayede kayda girmiş evraka hangi tarihte hangi işlemin yapıldığı öncesi-sonrası var mı, hangi dosyaya kaldırıldı vs. bunların hepsini görebiliyorsun ve acaba bu yazıya ne oldu sorusu hakkında neredeyse hiç düşünmüyorsun. Şimdiki çalıştığım yerde böyle mi ? Tabi ki hayır :) Biz böyle yapıyorduk dedim birkaç defa ama gerisine karışmadım. Eksik yönleri olsa bile belki birilerinin işine yarar diye ilerleyen zamanlarda bu kodladığım sistemi daha genişçe tanıtarak paylaşıma sunmayı da düşünüyorum.

Bu dönemse her yönden sıkışık olacağa benziyor. Özellikle de Mayıs ayı biraz karıştı. Bakalım nasıl olacak. İnşallah Öğrenci İşleri Daire Başkanları Toplantısı benim İstanbul’da olacağım zamana ve açık öğretim sınavlarının olacağı zamana denk gelmez.

Çoğunuzun bildiği üzere bu sene içinde askere de gittik. Uzunca bir süre askerde de olacağım. Bu süreyi kısaltmak için tatillerimden kısmak lazım olacak gibi ama 1218 nolu oda söz verdi toplanıp yemin törenime gelecekler 

Özet olarak burada keseyim, kahvem filanda vardı ama onun için hazırlık yapmadım başka bir zamanda ayrıca ekleyeceğim. Bakalım kahvecimiz neler sallayacak pardon görecek (:

1 yorum:

dilekçe işler dedi ki...

Kahveciden mesaj var, ne kadar salladıysak çıkmadı mı diye soruyor.