21 Mart 2015 Cumartesi

Bitlis Eren Üniv. Önlisans-Lisans Yönetmelik Değişikliği

21.03.2015 tarihli Resmi Gazete'de Bitlis Eren Üniversitesi Önlisans-Lisans Yönetmeliklerinde değişiklik yoluna giderek kayıt yenileme ile ilgili bir hükmü yürürlükten kaldırmış (kaldırma gerekçelerini açıkçası anlayamadım, dönem tekrarı diye birşey uygulamayacaklar herhalde ama benim kavrayamadığım birşeyleri de olabilir) ve eğitim süreleri ile ilgili maddelerinde ayrıntılı düzenleme yoluna gitmişer ki doğru bir karar olmuş. Çünkü eski hükümde lisans ve yüksek lisans derecesini birlikte veren programların öğrenim süresini 9 yıl demişler ki bu diş hekimliği fakültesi, veteriner fakültesi ve eczacılık fakültesi öğrenim sürelerine ters bir hükümdü.

—  Bitlis Eren Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
ESKİ
YENİ
Kayıt yenileme
MADDE 7 – (1)
d) Öğrencilerin bir üst yarıyıldan ders alabilmeleri için genel not ortalamalarının önlisans diploma programında ikinci yarıyıl sonundan itibaren en az 1.50, lisans diploma programında ise dördüncü yarıyıl sonundan itibaren en az 1.80 olması gerekir. Söz konusu yarıyıllardan başlamak ve mezun oluncaya kadar her yarıyıl sonunda yeniden dikkate alınmak şartıyla, genel not ortalaması bu sınırların altında olan öğrenciler, söz konusu genel not ortalaması şartını sağlayıncaya kadar üst yarıyıldan ders alamazlar. Bu öğrencilerin; alt yarıyıllardan başarısız veya devamsız oldukları derslere kaydolduktan sonra, son yarıyıldan başlamak şartıyla, başarı notu DD veya DC olan derslerden dilediklerini alarak not ortalamalarını yükseltmeleri gerekir.
MADDE 1 – 4/8/2014 tarihli ve 29078 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Bitlis Eren Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi yürürlükten kaldırılmıştır.
Eğitim-öğretim süresi


MADDE 16 – (1) Bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği yarıyıldan başlamak üzere, her yarıyıl için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın ön lisans programlarını azami dört yıl,  lisans programlarını azami yedi yıl, lisans ve yüksek lisans derecesini birlikte veren programları azami dokuz yıl içinde başarı ile tamamlayarak mezun olamayanlar, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 46 ncı maddesinde belirtilen koşullara göre ilgili yarıyıla ait öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretlerini ödemek koşulu ile öğrenimlerine devam etmek için kayıt yaptırabilir. Bu durumda, ders ve sınavlara katılma ile tez hazırlama hariç, öğrencilere tanınan diğer haklardan yararlandırılmaksızın öğrencilik statüleri devam eder.
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 16 ncı maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
MADDE 16 – (1) Öğrenciler, bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt oldukları programa ilişkin derslerin verildiği yarıyıldan başlamak üzere, her yarı yıl için kayıt yaptırıp yaptırmadıklarına bakılmaksızın öğrenim süresi iki yıl olan önlisans programlarını azami dört yıl, öğrenim süresi dört yıl olan lisans programlarını azami yedi yıl, öğrenim süresi beş yıl olan lisans programlarını azami sekiz yıl, öğrenim süresi altı yıl olan lisans programlarını azami dokuz yıl içinde tamamlamak zorundadırlar. Hazırlık eğitim süresi azami iki yıldır.
(2) Diploma programlarının hazırlık sınıfı eğitimi hariç olmak üzere, iki yıllık önlisans ile dört, beş ve altı yıllık lisans programlarından bu süreler sonunda mezun olamayan öğrenciler, ilgili dönem için öngörülen katkı payı ya da öğrenim ücretini ilgili mevzuata göre ödemekle yükümlüdür.”

MADDE 3 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4 – Bu Yönetmelik hükümlerini Bitlis Eren Üniversitesi Rektörü yürütür.

Hiç yorum yok: