27 Mart 2015 Cuma

Dokuz Eylül Üniv. Lisansüstü Yönetmelik Değişikliği

27.03.2015 tarihli Resmi Gazetede Dokuz Eylül Üniversitesi Lisansüstü Yönetmeliğinin bazı maddelerinde değişiklik yapılmıştır. Çokta önemli değişiklikler değil gibi görüyorum ama önemli sayılacak kısımları hazırlık sınıfı ile ilgili ve yabancı dil sınavı ile ilgili yapmış oldukları değişiklikler diyebiliriz.


—  Dokuz Eylül Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
ESKİ
YENİ
Yüksek lisans programlarına başvuru şartları ve değerlendirme
MADDE 6 – (1) Yüksek lisans programlarına başvurabilmek için adaylarda aranacak koşullar şunlardır:
a) Lisans diplomasına sahip olmaları gerekir.
b) (Değişik:RG-23/1/2015-29245) Başvurduğu programın puan türünden 55 ALES puanından az olmamak üzere enstitü yönetim kurulunca belirlenen ALES puanına veya GRE ya da GMAT sınavlarından Senato tarafından belirlenen eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Güzel sanatlar ile konservatuar anabilim/anasanat dallarına başvurularda ALES’e girmiş olma koşulu aranmaz.
 (4)
a) Yabancı dil hazırlık sınıfı bulunmayan enstitülerde/programlarda, baraj niteliğinde yabancı dil giriş sınavı yapılır ve bu sınavda başarılı olamayan adaylar değerlendirmeye alınmaz.
c) Yabancı uyruklu adaylar yabancı dil hazırlık sınıfı bulunmayan enstitülerde, ayrıca enstitü yönetim kurulu kararı ile kendi dillerinin dışında bir yabancı dilden de sınava alınır. Yabancı uyruklu adayların bu sınavda başarılı olmak için 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir. Bu sınavda başarılı olamayan adaylar değerlendirmeye alınmaz.
e) Senato tarafından ALES puanı aranacağı belirlenen tezsiz yüksek lisans programlarındaki değerlendirmede ise, ALES puanının en az % 50’si esas alınır ve diğer ölçütlere ilişkin esaslar enstitü kurulu tarafından belirlenerek ilan edilir.
MADDE 1 – 6/11/2013 tarihli ve 28813 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Dokuz Eylül Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 6 ncı maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bentler eklenmiş, dördüncü fıkrasının (a), (c) ve (e) bentleri yürürlükten kaldırılmıştır.
“c) Tamamen Türkçe eğitim yapılan programlarda İngilizce, Fransızca veya Almanca dillerinin birinden, kısmen veya tamamen yabancı dille eğitim yapılan programlarda programın öğretim dilinden, programın öğretim dilinin adayın ana dili olması halinde bu bentte sayılan ikinci bir yabancı dilden Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi yabancı dil sınavından en az 50 puan veya ÖSYM Yönetim Kurulu tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavından bu puan muadili bir puanın veya Yabancı Diller Yüksekokulunca yapılacak olan yabancı dil yeterlilik sınavından, Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Uygulama Esasları ile isteğe bağlı hazırlık sınıfları için belirlenen asgari yabancı dil yeterlilik puanın sağlanması gerekir.”
“ç) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde bu maddenin 1 inci fıkrasının (c) bendi ile belirlenen yabancı dil puan şartının aranıp, aranmayacağına enstitülerin teklifi üzerine Üniversite Senatosunca karar verilir.”
Hazırlık sınıfı
MADDE 7 – (1) (Değişik:RG-23/1/2015-29245) Enstitü yönetim kurulunca belirlenen dillerden sınava alınması gereken yabancı uyruklu öğrenciler ile yabancı dil hazırlık sınıfı bulunan yüksek lisans programlarına kesin kayıt yaptıran öğrenciler İngilizce, Fransızca veya Almanca dillerinin birinden Üniversitenin Yabancı Diller Yüksekokulunda yabancı dil yeterlik sınavına alınırlar. Bu sınavdan Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Uygulama Esasları ile belirlenen puanı alanlar başarılı sayılır. Başarısız olan öğrencilere yabancı dil öğrenmeleri için bir yıl süre verilir. Bu süre sonunda da başarısız olan öğrencilere ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
(2) İlgili mevzuat hükümlerine göre muafiyet koşullarını taşıyan öğrenciler ilgili sınavdan en geç yedi gün önce Üniversite Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğüne yabancı dil hazırlık sınıfından muafiyet talebinde bulunabilir.
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 7 – (1) Kısmen veya tamamen yabancı dille eğitim yapılan yüksek lisans programlarında, İngilizce, Fransızca veya Almanca dillerinin birinden;
a) Yabancı Diller Yüksekokulunca yapılacak olan yabancı dil yeterlik sınavından, Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Uygulama Esasları ile yabancı dille eğitim yapılan programlar için belirlenen asgari yeterlik puanını,
b) ÖSYM tarafından yapılan merkezi yabancı dil sınavından veya ÖSYM Yönetim Kurulu tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabacı dil sınavından (a) bendinde belirtilen puan muadili bir puanı,
sağlayanlar hazırlık sınıfından muaf tutulur.
 (2) Birinci fıkrada belirtilen muafiyet koşulunu sağlayamayan öğrenciler zorunlu hazırlık sınıfına alınır ve bu öğrenciler için hazırlık sınıfına ilişkin mevzuat hükümleri uygulanır.
 (3) İlgili mevzuat hükümlerine göre yabancı dil yeterlilik koşullarını taşıyan öğrenciler yabancı dil yeterlilik sınavından en geç yedi gün önce Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğüne başvurarak yabancı dil yeterlik talebinde bulunabilirler.”
Tez danışmanı
MADDE 31 – (1) Tez danışmanı, öğrencinin kayıtlı olduğu anabilim dalında görevli profesör ve doçent öğretim üyeleri arasından, enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi üzerine enstitü yönetim kurulu kararıyla en geç üçüncü yarıyılın başına kadar atanır. Ancak, profesör ve doçent unvanına sahip öğretim üyesi sayısının yeterli olmadığı programlarda kıdem süresi en az üç yıl olan yardımcı doçent unvanına sahip öğretim üyelerinden de danışman ataması yapılabilir. Doktora tezinin niteliğine göre birden fazla tez danışmanı atanabilir. İkinci tez danışmanının doktora veya eşdeğer derecesine ve enstitü yönetim kurulunca belirlenen diğer niteliklere sahip olması gerekir. Öğrencinin alacağı derslerin belirlenmesi ve ders kayıt işlemleri tez danışmanı tarafından, tez danışmanı atanıncaya kadar ise anabilim dalı başkanlığı tarafından yürütülür.
(2) Tez danışmanı, öğrencinin ve danışmanının gerekçeli talebi üzerine, anabilim dalı başkanının görüşü alınarak enstitü yönetim kurulu kararı ile değiştirilebilir.
MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 31 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 31 – (1) Tez danışmanı, öğrencinin kayıtlı olduğu anabilim dalında görevli öğretim üyeleri arasından, enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi üzerine enstitü yönetim kurulu kararıyla en geç üçüncü yarıyılın başına kadar atanır. Doktora tezinin niteliğine göre birden fazla tez danışmanı atanabilir. İkinci tez danışmanının doktora veya eşdeğer derecesine ve enstitü yönetim kurulunca belirlenen diğer niteliklere sahip olması gerekir. Öğrencinin alacağı derslerin belirlenmesi ve ders kayıt işlemleri tez danışmanı tarafından, tez danışmanı atanıncaya kadar ise anabilim dalı başkanlığı tarafından yürütülür.
(2) Tez danışmanı, öğrencinin ve danışmanının gerekçeli talebi üzerine, anabilim dalı başkanının görüşü alınarak enstitü yönetim kurulu kararı ile değiştirilebilir.”
Tez danışmanı
MADDE 39 – (1) Tez danışmanı, öğrencinin ve danışmanlığı üstlenmesi önerilen kayıtlı olunan anasanat dalında görevli öğretim üyeleri arasından, enstitü anasanat dalı başkanlığının önerisi üzerine enstitü yönetim kurulu kararıyla en geç üçüncü yarıyılın başına kadar atanır. Ancak, profesör ve doçent unvanına sahip öğretim üyesi sayısının yeterli olmadığı programlarda kıdem süresi en az üç yıl olan yardımcı doçent unvanına sahip öğretim üyelerinden de danışman ataması yapılabilir. Sanatta yeterlik tezinin niteliğine göre birden fazla tez danışmanı atanabilir. İkinci tez danışmanının doktora veya eşdeğer derecesine sahip olması gerekir. Öğrencinin alacağı derslerin belirlenmesi ve ders kayıt işlemleri tez danışmanı tarafından, tez danışmanı atanıncaya kadar ise anasanat dalı başkanlığı tarafından yürütülür.
(2) Tez danışmanı, öğrencinin gerekçeli talebi üzerine, anasanat dalı başkanının görüşü alınarak enstitü yönetim kurulu kararı ile değiştirilebilir.
MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 39 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 39 – (1) Tez danışmanı, öğrencinin ve danışmanlığı üstlenmesi önerilen kayıtlı olunan anasanat/anabilim dalında görevli öğretim üyeleri arasından, enstitü anasanat/anabilim dalı başkanlığının önerisi üzerine enstitü yönetim kurulu kararıyla en geç üçüncü yarıyılın başına kadar atanır. Sanatta yeterlik tezinin niteliğine göre birden fazla tez danışmanı atanabilir. İkinci tez danışmanının doktora veya eşdeğer derecesine sahip olması gerekir. Öğrencinin alacağı derslerin belirlenmesi ve ders kayıt işlemleri tez danışmanı tarafından, tez danışmanı atanıncaya kadar ise anasanat dalı başkanlığı tarafından yürütülür.
(2) Tez danışmanı, öğrencinin gerekçeli talebi üzerine, anasanat dalı başkanının görüşü alınarak enstitü yönetim kurulu kararı ile değiştirilebilir.”

MADDE 5 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 6 – Bu Yönetmelik hükümlerini Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörü yürütür.

Hiç yorum yok: