24 Mart 2015 Salı

İzmir Üniv. Önlisans-Lisans Yönetmelik Değişikliği

İzmir Üniversitesi Önlisans ve Lisans Yönetmeliğinde 24.03.2015 tarihli Resmi Gazetede değişiklik yaparak akıllılık yapmaya çalışıp izinli sayıldığı halde başka bir üniversitede ders alanların bu derslerinin sayılmayacağını yönetmeliklerine eklemişlerdir.


—  İzmir Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

İZMİR ÜNİVERSİTESİ ÖN LİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
ESKİ
YENİ
İzinli sayılma ve mazeretler
MADDE 38 –



(3) Öğrenci izinli veya mazeretli sayıldığı süre içinde öğrenimine devam edemez. Bu durumda, öğrencinin her türlü öğrencilik hakları dondurulur. Bir dönem süreli ara verme izni, dönem başlangıcından o döneme ait sınavların sona erdiği tarihe kadar olan süreyi kapsayacak şekilde verilir. Bu hükümler uyarınca, öğrenime ara verme izni alan bir öğrencinin öğrenimine ara verdiği süre, öğrenim süresine eklenir. Süre ekleme nedeninin ve eklenecek sürenin, ilgili yönetim kurulu kararında belirtilmesi şarttır.

MADDE 1 – 10/9/2013 tarihli ve 28761 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İzmir Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 38 inci maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(3) Öğrenci izinli veya mazeretli sayıldığı süre içinde öğrenimine devam edemez. Bu durumda, öğrencinin her türlü öğrencilik hakları dondurulur. Bu kapsamdaki öğrencilerin, izinli veya mazeretli oldukları süre içerisinde başka bir yükseköğretim kuruluşundan aldıkları dersler ve notlar geçersizdir. Bu derslerle ilgili muafiyet işlemi yapılmaz. Bir dönem süreli ara verme izni, dönem başlangıcından o döneme ait sınavların sona erdiği tarihe kadar olan süreyi kapsayacak şekilde verilir. Bu hükümler uyarınca, öğrenime ara verme izni alan bir öğrencinin öğrenimine ara verdiği süre, öğrenim süresine eklenir. Süre ekleme nedeninin ve eklenecek sürenin, ilgili yönetim kurulu kararında belirtilmesi şarttır.”


MADDE 2 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3 – Bu Yönetmelik hükümlerini İzmir Üniversitesi Rektörü yürütür.

Hiç yorum yok: