2 Mart 2015 Pazartesi

Yüzüncü Yıl Üniv. Önlisans-Lisans Yönetmelik Değişikliği

Yüzüncü Yıl Üniversitesi 02.03.2015 tarihli Resmi Gazetede Önlisans Lisans yönetmelikleri ile ilgili iki maddelik bir değişiklik yapmışlar ve bir madde de öğrencilerin aleyhinde, bir maddede de lehinde olan bir düzenleme gibi olmuş. Aleyhine olan durumda önceki haliyle 50 AKTS'ye kadar ders alabilirken artık 40 AKTS olarak değişmiştir. Ayrıca yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girdiğinde eğer ders seçimimi 02.03.2015 tarihinden önce yapmışsam ve bana tekrarlayacağım derslerle beraber 40 üzerinde ders almama izin vermemiş ve bu nedenden dolayı dönemim uzarsa ben olsam itiraz ederdim.

—  Yüzüncü Yıl Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
Eski
Yeni
Ders yükü ve kaydı
MADDE 13 – 


 (8) (Değişik:RG-28/8/2014-29102) Bir öğrencinin bir yarıyılda alacağı AKTS kredi miktarı 40’ı aşamaz. Bu AKTS kredi miktarı, devamı alınıp başarısız olunan derslerin kredisi dahil edildiğinde ise 50’yi aşamaz. Öğrenci üst yarıyıldan ders alarak, öğrenim süresinden daha kısa sürede mezun olabilir. Birinci sınıf öğrencileri ile genel not ortalaması 75/100 veya 3/4 ün altında ve herhangi bir ders başarısı CC harf notunun altında olan öğrenciler üst yarıyıldan ders alamazlar.
MADDE 1 – 31/1/2013 tarihli ve 28545 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yüzüncü Yıl Üniversitesi Önlisansve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 13 üncü maddesinin sekizinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(8) Bir öğrencinin bir yarıyılda alacağı AKTS kredi miktarı 30’dur. Ancak öğrencinin akademik başarı durumuna göre bu miktar 40’a kadar çıkabilir. Başarının değerlendirilmesi ve alınacak AKTS miktarı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.”
Onur ve yüksek onur öğrencileri
MADDE 25 – (1) (Değişik:RG-28/8/2014-29102) Yaz öğretimi hariç, herhangi bir dönem sonunda o döneme ait not ortalaması en az 75/100 veya 3/4, en çok 84/100 veya 3,49/4 olanlar onur öğrencisi, en az 85/100 veya 3,5/4 ve daha yüksek olanlar yüksek onur öğrencisi sayılır. Ancak bu öğrencilerin öğrenimleri süresince herhangi bir dönemde disiplin cezası almaması ve bulunduğu dönem dahil bütün dersleri almış, CC ve üzeri harf notu ile başarmış olmaları gerekir.
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 25 inci maddesinin birinci fıkrasında geçen “CC” ibaresi “DD” olarak değiştirilmiştir.   

MADDE 3 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 4 – Bu Yönetmelik hükümlerini Yüzüncü Yıl Üniversitesi Rektörü yürütür.

Hiç yorum yok: